szkolenia dla kobiet

Procedury kryzysowe. Zarządzanie czasem, celem, priorytetem oraz komunikacją w pracy zdalnej

O szkoleniu

umiejetności ze szkolenia

Cel szkolenia

  • Usprawnienie zarządzania czasem w praktyce Home Office – czyli pracy zdalnej
  • Usprawnienie komunikacji bezpośredniej, oraz komunikacji hierarchicznej w pracy zdalnej
  • Komunikacja kryzysowa – zabezpieczenie obiegu dokumentów papierowych
  • Zasady bezpieczeństwa epidemiologicznego w pracy biurowej w miejscu pracy
  • Zarządzania celem i priorytetem w czasie określonym, w warunkach domowych
  • Procedury awaryjne związane z bezpieczeństwem w przestrzeni publicznej
  • Praca zdalna w przypadku kwarantanny

adresaci szkolenia

Adresaci

  • asystentki
  • sekretarki
  • menedżerki
  • wszystkie zainteresowane tematem osoby

Program szkolenia

Moduł wstępny / wprowadzający

1. Przywitanie i wstępne ustalenia

Przywitanie i przedstawienie się trenera

2. Lodołamacz – Spadek

  • Jaka jest wartość sekundy?
  • Jaka jest wartość naszego czasu?
  • Czy uświadamiamy sobie fakt, że kapitał naszego czasu jest ograniczony?
  • Czy z czasem obchodzimy się tak samo jak z pieniędzmi?

Moduł I – Zarządzanie zadaniami w czasie oraz zarządzanie kalendarzem np. w warunkach pandemii

1. Czym jest czas w kontekście Home Office, czyli zdalnej pracy z domu?

  • Czy warto zajmować się czasem?
  • Czy warto zajmować się zarządzaniem i organizacją pracy w domu, czy „iść na żywioł”?
  • Czym zarządzamy – czasem, miejscem, priorytetem czy sobą w danym nam czasie?

2. Auto test „Wykorzystuj swój czas” – diagnozujący ewentualne obszary problemów z zarządzaniem czasem

3. Ćwiczenie: Jaki jest twój zegarek?

  • Subiektywne poczucie czasu i niebezpieczeństwa z tym związane
  • Prokrastynacja – „trudność” dotykająca 25% pracujących osób i dużej liczby menedżerów

4. Ustalenie zadań czyli komunikacja w warunkach pracy zdalnej

5. Proces planowania realizacji zadań oraz realizacja pracy w warunkach domowych z rodziną

1a. Planowanie i wykonanie – asertywność i jej wykorzystania w rodzinie

  • Jaki jest cel tworzenia obrazu przyszłości
  • Rodzaje planów (długoterminowe, średnioterminowe, krótkoterminowe, miesięczne, tygodniowe, dzienne)
  • W jaki sposób planować / rezerwować czas w dniu na realizację zadań

2a. Podstawowe reguły i zasady planowania dnia w pracy zdalnej

  • Sytuacja zagęszczenia interwałowego oraz nacisku permanentnego

3a. Telekonferencje i współpraca urzędu i urzędników pracujących zdalnie

4a. Obieg dokumentów papierowych w warunkach epidemii

5a. Zasady bezpieczeństwa epidemiologicznego w przestrzeni publicznej

  • Dezynfekcja – płyny i żele
  • Maseczki jednorazowe i wielorazowe
  • Utrzymanie prawidłowego dystansu w przestrzeni publicznej
  • Utrzymanie prawidłowego dystansu w miejscu pracy
  • Ewentualność pracy zdalnej z domu w okresie kwarantanny
  • Zasady i procedury dodatkowe

Moduł III – Priorytety

1. Paradygmat Pilny i Ważny

  • Matryca Eisenhowera i jej zastosowanie w praktyce

2. Zasada Pareta w odniesieniu do realizacji zadań

  • Cele urzędu – zadania dla urzędnik

Moduł IV – Wybrane metody z Programu Efektywnej Pracy wg. Kerry Gleesona

1. Poznanie zasad PEP i porywanie ich z regułami zarządzania czasem

  • „Zrób to od razu ” – likwidacja spraw na później
  • Komunikuj się od razu, weryfikuj komunikację dla osiągnięcia skuteczności działania
  • Rutynowe czynności i ich grupowanie – „bloki czasowe” w pracy zdalnej z domu
  • Organizacja dokumentów, czyli prawdziwe znaczenie terminu „sprawa w toku”
  • Organizacja stanowiska pracy w domu i jej wpływ na czasową realizacje zadań

Moduł V – Skuteczna komunikacja w warunkach kryzysu epidemiologicznego

1. Repetytorium zasad skutecznej komunikacji

  • Ćwiczenie – model procesu komunikacyjnego
    • odzwierciedlanie
    • parafrazowanie
    • klasyfikowanie – jakie pytania sprzyjają wyjaśnieniom
    • unikanie „komunikacji głuchego telefonu”, czyli – „nie rozumiesz – pytaj!”

2. Umiejętności komunikacji – techniki komunikacyjne

  • jasne wyrażanie oczekiwań
  • wspieranie rozmówcy
  • wyrażanie uznania i dowartościowanie
  • konstruktywna krytyka
  • przyjmowanie krytyki

3. System komunikacyjny w organizacji

  • obieg informacji ( drzewo informacyjne) prawidłowy i nieprawidłowy
  • gromadzenie i przechowywanie informacji
  • pionowe i poziome komunikowanie się
  • szumy informacyjne i inne nieprawidłowości w przepływie informacji
  • usprawnianie i poprawa efektywności systemu informacyjnego instytucji

Moduł VII – Obsługa „trudnego klienta” i „klienta VIP”

1. Pytania otwarte i zamknięte w obsłudze klienta

2. Empatia i asertywność w kontaktach z trudnym klientem

  • Praktyczne wdrożenie tezy: „Traktuj innych ( nawet trudnych klientów) tak, jak sam chciałbyś być traktowany!”
  • Pozytywne i obiektywne wnioskowanie dotyczące zastrzeżeń klienta

3. Język korzyści w obsłudze oraz obsłudze trudnego klienta

  • Język korzyści i argumentacji
  • Struktury pomocne w obsłudze reklamacji i zastrzeżeń

4. Jak komunikować się skutecznie w sytuacjach spornych?

  • Jak rozmawiać ze zdenerwowanym klientem?
    • umiejętna kontrola poziomu emocji Klienta/ rozmówcy oraz poziom emocji własnych
    • zarządzanie emocjami w sytuacji ataku Klienta
    • postawa asertywnej życzliwości w kontakcie ze zdenerwowanym klientem
    • elementy technik radzenia sobie ze stresem ( ćwiczenia odstresowujące)

Name Position
O nas

KRS: 0000364556
REGON: 241710203
NIP: 6342760734

Numer rachunku
ING BANK ŚLĄSKI
17 1050 1399 1000 0023 5086 5685

Kontakt

Instytut Szkoleniowy

A&D Sp. z o.o.

ul. Nowolipki 28A/16
01-019 Warszawa
email: kontakt@wanita.pl
tel. +48 535 619 625

Pozostałe
szkolenia
Newsletter